תרומת אוכל לנזקקים

תרומת אוכל לנזקקים דרך עסקים ומוסדות

אחד הנושאים החשובים ביותר במדינה כיום, הוא הנושא של תרומת אוכל לנזקקים. בעזרת התרומות, יכולות משפחות עניות ואנשים עניים, לקבל ביטחון תזונתי בסיסי ולפחות לא לדאוג בנושא הקריטי הנ"ל. השאלה היא מצד שני גם מי יכול לתרום הרבה? מן הסתם, לא מעט אנשים פרטיים משתדלים לתת תרומת אוכל לנזקקים באופן קבוע, אך כמובן שידם אינה משגת לתרום כמויות ענקיות של מזון. כאן העסקים והמוסדות יכולים להיכנס לתמונה – ולתרום את המזון שהם אינם זקוקים לו לנזקקים.

עסקים שפועלים בתחום המזון

כמובן שאם מדובר על תרומת אוכל לנזקקים, אזי הכוונה היא לעסקים אשר פעילים בתחום המזון. כך למשל, יש לא מעט חברות קייטרינג שבאופן קבוע מעבירות את עודפי המזון שלהן ישירות לארגוני הנזקקים. בסיום של אירוע הרי יש המון עודפי אוכל שלא נעשה בהם שימוש, ובמקום לזרוק אותם לפח – מעבירים אותם לארגונים שמספקים תרומת אוכל לנזקקים.

גם ארגונים שיש להם מטבח עצמאי משלהם, כמו מקומות עבודה גדולים במיוחד ואף תאגידים לאומיים או בינ"ל – כל אלו אף הם יכולים לקדם את הנושא של תרומת אוכל לנזקקים ע"י תרומת האוכל העודף שבמטבח שלהם – ואכן לא מעט עסקים באמת נוקטים בגישה הזו.

אין בעיה בריאותית

קיים מיתוס שמא תרומת אוכל לנזקקים לא יכולה להתקבל דרך מטבחים גדולים של עסקים, כי יש חשש שהמזון יהיה מקולקל ואם הוא אכן כזה המדינה או ארגוני התרומה תובעים את העסקים. זהו מיתוס שאיננו נכון בעליל. ממילא כל האוכל נבדק ע"י ארגוני התרומה, ואיש לא בא בטענות למי שתורם את עודפים מהמטבח שלו, כך שהעסקים והארגונים השונים יכולים לתרום את עודפי המזון שלהם ללא כל חשש.

This entry was posted in מגשי אירוח. Bookmark the permalink.