שירות לאומי תורני

תשובות על כל השאלות על שירות לאומי תורני

ההגדרה הכללית של שירות לאומי תורני היא בעצם תרומה  לקהילה חברה ומדינה במסגרת דתית לתקופה של בין שנה לשנתיים. אם כן, אנו מבינים כי שירות לאומי תורני מיועד עבור מי שלא גויסה לצה"ל בשל סיבה דתית והוא נעשה בהתנדבות מלאה על פי רצונה וללא כל כפייה מצד שום גורם רשמי כזה או אחר. בסיום שירותי לאומי תורני, כל מתנדבת זכאית לקבל מענק שחרור ובמהלך השירות עצמו, לכל מתנדבת ניתנת האפשרות להתנסות בנתינה, עזרה ותרומה משמעותית לכל מי שזקוק לסיוע כזה או אחר כל שהוא.

פעילות בבתי חולים או שירות בתוך חבורת גרעין

בין המסגרות הפופולאריות ביותר אשר בהן ניתן לעשות שירות לאומי תורני, ניתן למצוא את בתי החולים השונים ואת מסגרת הגרעין. ברוב המקרים, בשתי מסגרות אלה, יהיו מקומות פנויים וניתן יהיה להשתלב בהן בקלות רבה. מסגרות אלה מתאימות במיוחד למי שרואה במסגרת שירות לאומי תורני שליחות ולמי שמעוניינת להמשיך ולרכוש השכלה בתחום הסייעות או בתחומי החינוך וההדרכה השונים לאחר סיום השירות.

הטבות מיוחדות עבור המתנדבות בתחום שירות לאומי תורני

מלבד התרומה הרגשית והנפשית, הרי שבעת התנדבות או ביצוע שירות לאומי תורני, הבנות מקבלות מגוון הטבות אשר משתנות מארגון לארגון. את ההטבות הללו אפשר לקבל עם הגשת כרטיס מתנדבת ועל מנת להתעדכן אילו הטבות קיימות בארגון שבו מעוניינים להתנדב, יש לפנות לארגון. אחת ההטבות המשמעותיות שהושגה עד כה על ידי ארגוני ההתנדבות, היא טיפולי שיניים על חשבון מסגרת שירותי לאומי תורני הניתן בחלק מקופות החולים.

כיצד יודעים איך להתכונן לשירות ומה מצפה למתנדבת במהלכו

כללי ההתארגנות ונהלי ההתנדבות משתנים מעמותה לעמותה. כל עמותה דואגת לפרסם את רשימת הדרישות ואת רשימת ההנחיות, את תנאי הקבלה ואת ההטבות שמצפות למתנדבים, בתוך אתר האינטרנט של העמותה. בנוסף, בכל עמותה גם מפעילים מוקד טלפוני שאליו המתנדבות יכולות לפנות בכל שאלה או בקשה. שירות לאומי תורני נערך היום במסגרות התנדבות מסודרות שמבטיחות לכל המתנדבות ידע, עניין וסיפוק.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.