שירות לאומי לבנות קווקזיות

שירות לאומי לבנות קווקזיות – השתלבות בחברה

שירות לאומי הופך מיום ליום למסלול מוערך וראוי עבור כל שכבות האוכלוסייה בארץ. אם בעבר היה מדובר רק על האוכלוסייה הדתית, הרי כיום שירות לאומי מאפשר לעוד ועוד אוכלוסיות שונות לתרום את תרומתן למדינה.

בנות קווקזיות באות מעדה שיש בה החמרה מאד מוקפדת על ערכים ומסורות כמו דתיות וניתן לראות בהן בנות דתיות גם אם אינן כאלה במוצהר. בנות אלה ברובן פטורות מן השירות הצבאי מטעמים דתיים הנובעים מלחץ חברתי של העדה, וכך גם לגבי שירות לאומי. אך אם זאת קיימת כיום מגמה לשירות לאומי של בנות קווקזיות הרואות בשירות הלאומי דבק המחבר אותן לישראליות ומוציא אותן מן העדתיות הנוקשה שלתוכה נולדו.

שירות לאומי לבנות קווקזיות – חיבור לחברה הישראלית

על פי מסורת העדה הקווקזית על הבנות להישאר בבית הוריהם עד לחתונה. מסורת זו מגבילה את הבת ממוצא קווקזי להשתלב בחברה הישראלית בתום תקופת התיכון בכך שהן אינן רשאיות על פי המסורת שלהן לשרת בצבא, להתנדב לשירות לאומי או ללמוד באוניברסיטה לפני שהתחתנו. כך מעוכבת ההתפתחות האישית והמקצועית שלהן באופן מאד מגביל.

שינוי איטי אבל מבורך

עם חלוף הדורות החלו בנות קווקזיות רבות להפר את מסורת העדה שלהם ולהתנדב לצבא או לשירות לאומי כדי לחוש חלק ממרקם החברה הישראלית. שינוי זה איטי אבל מחלחל וכל בת שעוברת אותו מהווה סמן לעוד ועוד בנות המעוניינות להשתלב במדינה בכל הקשור לשירות לאומי. בנות רבות לא מוכנות לקבל את המסורת שהיתה נהוגה בארץ מוצאם של הוריהם אלא מעדיפות את המודרנה וההשתלבות בחברה הישראלית.

שירות לאומי לבנות קווקזיות – ההתנדבות

ההתנדבות ועזרה לזולת נחשבת לערך חשוב בקרב רוב העדות והמוצאים השונים שהגיעו לארץ. בנות קווקזיות מנצלות ערך זה כשהן באות למרוד במסורת המעכבת אותן מלשרת צבא או בשירות הלאומי והן רואות בעצם מעשה ההתנדבות מעשה חשוב. שירות לאומי לבנות קווקזיות מאפשר להן להתנדב במוסדות חינוך שונים או במוסדות בריאות שונים ועל ידי כך לממש את רצונן להשתלב בחברה יחד עם מימוש ערך ההתנדבות.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.