שיפוץ מעליות

שיפוץ מעליות

המעלית היא אמצעי שינוע בו משתמש האדם הממוצע בחברה המערבית לפחות כמה פעמים בכל יום, בין אם בבניין המגורים, בניין המשרדים או במרכזי הקניות. לאור העובדה שרבים עושים שימוש במעליות בכל יום, עליהן להיות בטוחות באופן מיוחד וכשנדרש שיפוץ מעליות יש לבצעו בצורה בטיחותית באמצעות בעל מקצוע מוסמך.

תקלות נפוצות במעליות

כאשר אנו מדברים על שיפוץ מעלית, אנו מדברים בעיקר על תיקון והחלפה של מיני אמצעים במעלית שאינם אחראיים על התפעול שלה, אלא יותר נוגעים לאופן השימוש בה ולנראות שלה. תקלות נפוצות בתחום זה הן קילוף של קירות המעלית, טשטוש המספרים המורים על הקומות השונות ולחצנים מקולקלים, תאורה שנשרפה, התקלפות או סדקים ברצפת המעלית, מאווררים תקולים ועוד. כל המרכיבים הללו משפיעים ישירות על חווית המשתמש במעלית ואף עשויים לגרום לתקלות חמורות המשפיעות על בטיחות הנוסעים במעלית, כמו למשל, תאורה תקולה או בעיה במקש הקריאה לעזרה. לכן, במקרה כזה יש לפנות באופן מיידי לוועד הבית או לאחראי התחזוקה בבניין הרלוונטי ולהתריע על התקלה ולוודא את שיפוץ המעלית במהרה. בנוסף, לעיתים בשל השנים שחולפות, ישנו בלאי טבעי למעליות אותו יש לתקן ויש לשפצן על מנת שחווית הנוסעים במעלית תישמר נעימה וטובה.

עלויות שיפוץ מעליות

עלויות שיפוץ המעלית תלויות בחלפים בהם משתמש איש המקצוע ובעבודה המדויקת אשר עליו לבצע. למשל, החלפת דלתות אוטומטיות תעלה באזור 8,000 ש"ח כולל חלפים, החלפת מראת מעלית תעלה בין 400-800 שקלים, תלוי במראה, עלות החלפת לחצנים תעמוד על כ-500 שקלים, עלות התקנת מאוורר או החלפתו תעמוד על כ-1,500 שקלים, תוספת של מערכת כריזה למעלית המורה על הקומה הרלוונטית תעמוד על מחיר של בין 6,000 ל9,000 שקלים ועוד.

This entry was posted in מעליות. Bookmark the permalink.