רכישת קרקע חקלאית

רכישת קרקע חקלאית – משתלמת או לא?

במהלך השנים האחרונות, אין כל ספק כי יותר ויותר אנשים (בעיקר אנשים פרטיים ולאו דווקא גופים 'גדולים' במשק הישראלי שלנו) מתעניינים בתהליך של רכישת קרקע חקלאית לצרכים שונים של השקעה ברוב המקרים. הסיבה הראשית לתופעה זו נובעת מן העובדה, כי, רכישת קרקע חקלאית במדינת ישראל 2013 היא לא רק זמינה מבחינת היצע די גדול אשר קיים, אלא בעיקר ממשית וריאלית מבחינת ההון הדרוש לרכישה שלה במיגוד לכל השקעת נדלן אחרת. יחד עם זאת, עדיין, יותר ויותר אנשים שואלים האם רכישת קרקע חקלאית הינה משתלמת או לא.

כל מה שצריך לדעת על רכישת קרקע חקלאית ועוד

ובכן, היות ורוב השטחים בישראל הינם שטחים 'פתוחים', דהיינו, חקלאיים, מנהל מקרקעי ישראל מציע מדי שנה היצע של קרקעות חקלאיות אשר זמינות ומיועדות להפשרה – ומאוחר יותר לבנייה ומגורים. בהתאם, קבוצות משקיעים רבות רוכשות את הקרקעות ו'מעמידות' אותן למכירה במסגרת תהליך של רכישת קרקע חקלאית לאנשים פרטיים. בנוסף, רוב הקרקעות האמורות ממוקמות בסמוך למרכזי ערים, מה שמגדיל את סיכויי ההפשרה והבנייה בהן – ובמחיר מוזל ביותר.

כל מה שצריך לדעת על הסיבות לתהליך של רכישת קרקע חקלאית

במשך שנים, רוב האנשים היו מוכנים לקנות דירות ובתים עומדים ושרירים. לעומת זאת, היום, יותר ויותר אנשים מעוניינים להיות חלק מתוכנית של רכישת קרקע חקלאית בעיקר מפאת הסיבות הבאות: גידול מואץ באוכלוסיית מדינת ישראל / היקפי בנייה בשיעור נמוך ביותר ובעלויות בנייה גבוהות ואפילו קיצוניות / הפשרה כמעט 'מיידית' של הקרקעות החקלאיות ותהליכי בנייה מהירים ביותר עליהן.

רכישת קרקע חקלאית – רכישת קרקע משתלמת ביותר

בניגוד לרכישת דירות ובתים מקבלן אשר 'עולה' הון עתק ו'לוקחת' המון זמן, רכישת קרקע חקלאית מאפשרת לאנשים רבים להגשים את חלום הדירה או הבית הפרטי תוך כמה שנים – והכי חשוב, במחיר אטרקטיבי ואפילו זול, כזה אשר מגלם בתוכו 'הנחה' של מאות אלפי שקלים מן העלות של בית מקביל במסגרת רכישה אחרת. במילים אחרות, רכישת קרקע חקלאית הינה רכישת קרקע משתלמת ביותר, לכל אדם ולכל כיס.

This entry was posted in נדל"ן. Bookmark the permalink.