רכישת דירה יד שניה

מעוניינים לבצע רכישת דירה יד שניה ?
אנשים רבים שרוצים לעבור דירה, בוחרים כיום באופציה של רכישת דירה יד שניה. זוהי אופציה פופולרית מאד ממגוון רחב של סיבות: מצד אחד אתם זוכים לרכוש נכס שבהמשך יוכל להוות עבורכם השקעה, ואולי אף עבור הילדים שלכם. מצד שני, רכישת דירה יד שניה היא נוחה מאד משום שאתם קונים נכס שהוא כבר מוכר, בסביבה שהיא גם מוכרת, ויש הרבה פחות אי וודאות ברכישה שכזו. למרות זאת, יש להקפיד על כמה דברים לפני שממהרים לרכוש.

בודקים את הבית פיזית
אם מצאתם דירה יש שניה שמוצאת חן בעינכם, אל תמהרו לחתום על רכישת דירה יד שניה. לפני כן ערכו סדרה של בדיקות פיזיות בתוך הבית. חשוב לא להתבייש מהבעלים ולשאול שאלות על כל דבר: יש לוודא שהתשתיות פועלות באופן תקין. יש לוודא שאין רטיבות או התקלפות בקירות. אם הדירה מגיעה ביחד עם משירי חשמל בתוכה ( כמו מזגנים ) חשוב לראות שהם פועלים בצורה תקינה. אם לא – אתם כמובן רשאים להתמקח ולדרוש הורדה במחיר הדירה.

לבצע גם בדיקה משפטית
כשאתם רוצים לבצע רכישת דירה יד שניה, חשוב גם לבצע בדיקה משפטית מתאימה. יש לוודא בטאבו ע"ש מי רשומה הדירה. לעתים אתם תופתעו לגלות כי האנשים שמתגוררים בדירה הם כלל לא הבעלים ומדובר על קרובי משפחה בלבד – מה שמצריך מכם כמובן בדיקה הרבה יותר מדוקדקת ואולי מחשבה שניה על כל העיסקה. יש לוודא בנוסף כי הנכס עצמו לא נמצא תחת עיקול או שיעבוד לגורמים אחרים.

חשוב להתאזר בסבלנות
בשורה התחתונה, אסור למהר בתהליך של רכישת דירה יד שניה. נכון שיש הרבה דירות שיכולות לקרוץ מבחינת מיקום מחיר ומראה. עם זאת, בדיקה מדוקדקת תוכל לחשוף את מה שהבעלים מנסה לעתים קרובות להסתיר, והיא חשובה ביותר, כיוון שבסופו של דבר רכישת בית זו עסקה רצינית ביותר הכרוכה בסכומי כסף גדולים עבור כל אדם. הקפידו לברר את כל הפרטים הגלויים והנסתרים גם יחד.

This entry was posted in נדל"ן. Bookmark the permalink.