רופא שיניים לילדים

אודות רופא שיניים לילדים

בעיות שיניים הן מנת חלקם של רוב האנשים בעולם כיום, וקשה מאד לברוח מטיפולי שיניים בגילאים שונים, מקטן ועד גדול. האמת היא, כי חשוב להבין שבעיות שיניים אצל ילדים עשויות להתחיל בגיל מוקדם למדי. במקרים רבים, ילדים חוששים מביקור אצל רופא שיניים לילדים, וגורמים להורים לוותר מראש על הביקור במרפאת השיניים כמובן. יש להבין, שרופא שיניים לילדים, בעל ניסיון בסיסי, אמור להתמחות בלהעניק את הטיפול הנכון והראוי לצעירים. ילדים שמגיעים לביקורים החל מגיל צעיר, ודואגים לשמור ולבדוק על היגיינת הפה והשיניים שלהם, מרוויחים יתרון גדול במשך הזמן, כי כך אין הם מגיעים לחוויה של כאבי שיניים, יחד עם טיפולים אצל רופא שיניים לילדים.

תפקידיהם של הרופא ושל ההורים

על רופא שיניים לילדים מקצוען, להיות בנוסף גם מחנך ברפואה השיניים, כדי להפחית כמה שאפשר את הצורך של הילד לבוא לטיפולי שיניים תכופים. חינוך ראוי לבריאות הפה והשן, זהו ערך חשוב ביותר – חשוב לדעת כיצד לצחצח שיניים באופן הנכון ובתדירות מספקת, להשתמש בקביעות בחוט דנטלי, לצרוך תזונה בריאה הכוללת רק מעט מתוקים – שמזיקים לרובד של השן, ולהקפיד על שתייה מרובה של מים. כמו כן – רופא שיניים לילדים ידגיש את חשיבותו של השימוש במשחת שיניים המתאימה לשיניים של ילדים, המכילה גם פלואוריד.

ובנוסף…

רופא שיניים ילדים ימליץ לילדים לבקר בקביעות אצל שיננית – כאשר התדירות הנהוגה היא פעם בחצי שנה. השיננית תאטום חריצי השן ותמרח ציפוי פלואוריד – מה שיחזק את שיני הילד, יוריד באופן משמעותי את הצורך בטיפולים מורכבים, יחזק אצלו את המודעות בנודע לחשיבות הטיפול והשמירה על הפה והשיניים ויפחית מהחרדה והחששות הקיימים שמגיעים אל ביקור אצל רופא שיניים לילדים.

חינוך לטיפול בשיניים

רופא שיניים לילדים ייתן דגשים חשובים בעניין תחזוקת בריאות הפה והשיניים של הילד. הוא יסביר על תהליכים מזיקים אפשריים הגורמים לעששת, יסביר על תהליך הטיפול לפני תחילתו, ויוסיף הדגמה. אלו יביאו להבנת תהליך קלה יותר וגם יפחיתו את הלחץ מהילד ומההורה.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.