קידום אתרים – לא בחינם

זה פשוט לא יאומן כמה חברות של קידום אתרים צצו על פני השטח ב3 השנים האחרונות. נראה שהתחום הזה אוסף אליו יזמים צעירים, חובבי מחשבים, נערים בראשית דרכם, מתכנתים מובטלים ומי לא. שכן קידום אתרים הוא לא תורה משמיים, יש בתחום הזה כסף מיידי וכיף לדבר עם לקוחות מדי יום.

ועדיין(!) – כדי להגיע להישגים חזקים ולהתחרות בשוק תחרותי נדרש הרבה ידע והרבה ניסיון עם מצבים שונים. כמו כן נדרשת אינטגרציה אמיתית של מגוון פעולות שונות. התחרות הרבה בין חברות קידום אתרים הביאה למצב אבסורדי של טווח מחירים גדול למדי. הדבר מקשה על בעלי עסקים בבחירת חברת הקידום המתאימה להם ביותר.

תקציב גדול או קטן?

יש היום חברות קידום אתרים שמציעות חבילת קידום אתרים ב-400 ₪ לחודש. לעומתן יש חברות שמציעות קידום אתרים איכותי ב-3500 ₪ לחודש. מה הסיבה להבדל הגדול במחיר והאם שווה להתפשר על החברה הזולה? ההבדל נובע לרוב מהבדלי כוח ועוצמה אדירים בין החברות. התחום של קידום אתרים דומה במידת מה לתחום של נדל"ן. נכסים (אתרי אינטרנט) צוברים ותק לאורך השנים ולכן צוברים כוח רב. לחברות קידום אתרים ותיקות יש עשרות אתרים בבעלותן ובכמה פעולות פשוטות הן יכולות לקדם את האתר שלכם בצורה משמעותית.

קידום אתרים – יש גם תחומים פחות תחרותיים

אז כאשר רוצים לקדם מושגים מדרגת תחרות בינונית ומעלה, חשוב לבחור חברת קידום אתרים חזקה עם ניסיון ועם וותק בשוק. חברות מסוג זה מציגות באתר שלהן בד"כ דוגמאות מהשטח – לקוחות שהגיעו למקומות ראשונים. יחד עם זאת, ישנם עסקים הפועלים בסביבה פחות תחרותית. ישנם עסקים שמייצרים מוצרים מאד ספציפיים שיש בהם מעט תחרות. עסקים מסוג זה יוכלו להשיג קידום אתרים הולם גם בתקציב של 1400-2000 ₪ לחודש. תקציב נמוך מכך צריך להדליק אצלכם נורה אדומה.

קידום אתרים כרוך בעבודה

למה? קידום אתרים בגוגל כרוך בלא מעט שעות עבודה (קידום אתרים עם תוצאות!). קצרה היריעה במאמר קצר זה מלפרט עבורכם את מגוון הפעולות היומיות הנדרשות לביצוע לצורך הגעה להישגים חזקים של קידום אתרים אורגני. הפעולות הקטנות, הנכונות והעקביות הן שמשכנעות בסופו של דבר את התוכנה של גוגל שהאתר שלנו הוא אתר יוצא דופן, מעניין, פופולארי, מוביל בתחומו וראוי למקום הראשון. גוגל בוחן את האתר שלנו 24 שעות ביממה בדיוק כמו האח הגדול. תפקידה של חברת קידום אתרים הוא לייצג אותנו מול גוגל. ממש כמו יחסי ציבור בעולם התקשורת.

טיפ נוסף – יחסי אנוש

פעמים רבות, קידום אתרים הוא לא "זבנג וגמרנו". מדובר בתהליך מתמשך לטווח ארוך, במיוחד בתחומים תחרותיים עם הרבה כסף. גם אחרי שאנו משיגים את היעדים שהצבנו, תמיד יש מקום לשיפור על מנת לחזק את התוצאות הכספיות. מעבר לכך, בתחום תחרותי נדרשת השקעה שבועית לא מבוטלת על מנת לשמור על המיקומים החזקים. אי לכך ייתכן שחברת קידום אתרים תלווה אותנו למשך מספר שנים לא מבוטל. כמו שאומרים, "עסקים עושים עם אנשים" ולכן כדאי לבחור חברת קידום אתרים שנעים לתקשר איתה, עם תרבות ארגונית טובה ועם יחס מכבד עבור הלקוחות.

This entry was posted in שיווק ומדיה. Bookmark the permalink.