קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים בצורה מקצועית?

מציאת עבודה מאז ומעולם הייתה תהליך מורכב ולעיתים אף מייגע ביותר. חשוב מאד להתכונן היטב ולהתייחס לכל שלב בתהליך בכובד ראש ובאופן הרציני ביותר על מנת להבטיח לכם הצלחה ומציאת המשרה המיוחלת.

רוב המשרות היום, שנחשבות משרות איכותיות וטובות, ידרשו מכם לשלוח אליהן מסמך חשוב מאד. המסמך הנ"ל מפר למעשה את קורות החיים שלכם. אולם לא מדובר באמת על הסיפור האישי שלכם, אלא על פירוט מסוים, לפי פורמט קבוע וידוע מראש, שבו אתם מפרטים את הכישרונות השונים שלכם. אבל מהו הפורמט הזה, האם יש לו כללים, ואיך לא סוטים ממנו?

להכיר את הפורמט

פורמט של קורות חיים הוא תמיד עם מבנה קבוע: בחלקו הראשונה קיימים פרטים כלליים עליכם: גיל, מצב משפחתי, כתובת, טלפון, תאריך לידה, וכתובת דוא"ל. החלק השני של קורות חיים כולל את ההשכלה שרכשתם, כאשר סדר הכתיבה הוא מהסוף אל ההתחלה – המוסד האחרון שבו למדתם יצוין ראשון, כאשר חשוב לציין את השנים בכל מוסד, וכן את מסלול הלימודים שלכם – לתארים באוניברסיטה אפשר להוסיף את השם באנגלית (B.A וכיו"ב).

ממשיכם בפורמט

בהמשך של קורות חיים, עליכם לפרט את הניסיון התעסוקתי שלכם. לא מעט אנשים, (צעירים בעיקר) מתלבטים האם באמת יש צורך לציין כל ניסיון שהיה להם אי פעם. כך לדוגמה, לא ברור האם בהגשת קורות חיים למשרד עו"ד, יש צורך לציין שבגיל 17 הייתם מוכרים ברשת מזון מהיר. אכן, יש צורך להפעיל שיקול דעת בכתיבת קורות חיים, וכדאי לציין משרות רלוונטיות שבהן הפגנתם כישורים יוצאי דופן. גם כאן הסדר הוא המסוף להתחלה.

ומסיימים בצבא או שירות לאומי

אם עשיתם שירות צבאי מלא, או ששירתם שירות לאומי, אל תשכחו לציין זאת בתוך קורות חיים. כפי שכבר ציינו – גם כאן כתבו את התפקיד האחרון שלכם, במידה ועשיתם יותר מתפקיד אחד. הדגישו תפקידי פיקוד אם היו לכם כאלה. השלב האחרון של קורות חיים הוא כתיבת פעילויות נוספות שאתם עושים, תחביבים רלוונטיים, פעילות התנדבותית, וכן שליטה באמצעים טכנולוגיים ובשפות.

This entry was posted in לימודי שוק ההון ופיננסים. Bookmark the permalink.