פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון – ללא סיבוכים מיותרים

פירוק חברה מרצון מתבצע עקב החלטת חברה, ולא עקב הגשת תביעה בבית המשפט על ידי מי מנושי החברה באמצעות בקשת פירוק החברה. פירוק חברה מרצון מתבצעת מרצון בעלי החברה ולא עקב פשיטת רגל או תביעה משפטית. קיימות שתי הדרכים לפירוק חברה מרצון, והן:

  1. ללא הליכה לבית משפט
  2. בהליכים משפטיים

בשני המקרים יש להכיר את ההליכים הקשורים בהם, על מנת להחליט מה הדרך המועדפת על בעלי החברה בדרך לפירוק החברה מרצון.

פירוק חברה מרצון ללא בתי משפט

כאשר ישנה דרך להגיע להסדרים מול כל הספקים והבנקים וכן מול כל הרשויות השונות, כך שכולם יהיו מרוצים מהסדר זה, ניתן לפרק חברה ללא צורך להגיע לבתי משפט ולעבור הליכי פירוק חברה על ידי בית המשפט. הליך זה מקובל על כל הגורמים, שכן הליכה לבית משפט כרוכה בהוצאות כספיות כבדות של כל הנוגעים בדבר. לכן, בחישוב סופי עדיף בהרבה מקרים להתפשר ולקבל פחות, ללא הליכה לבית משפט, מאשר ללכת לבית משפט מבלי לדעת מתי יסתיים ההליך, וכמה הוצאות לניהול התיק וכדומה תצטרכו להשקיע במהלך התהליך המשפטי.

כדי להגיע למיצוי יעיל של הליך זה של פירוק חברה מרצון ללא הליכה לבתי משפט, יש לדאוג לכל הדברים הבאים:

  • איסוף המסמכים הרלוונטים לפירוק
  • הגעה להסדר בין בעלי המניות בחברה לפני העמידה מול הנושים והרשויות.
  • גביית חובות מלקוחות חייבים
  • פתיחה במשא ומתן עם נושי החברה
  • תשלום כל החובות הפתוחים של החברה
  • סגירת חובות החברה מול הבנקים ומול הרשויות

פירוק חברה מרצון בבית המשפט

כאשר אין אפשרות ריאלית להחזיר את חובות החברה לנושים השונים ולבנקים, ו/או שבעלי המניות אינם מסוגלים להגיע להסדר בינם לבין עצמם, וכדי להקדים את הגשת בקשת פירוק החברה  על ידי מי מהנושים השונים, כדאי לבצע הליך של פירוק חברה מרצון בבית המשפט. הליך זה יתחיל בבקשת בית המשפט לשיקום החברה שבהמשכו יבוא תהליך פירוקה. כאמור, בכל מקרה של פירוק חברה מרצון יש לפנות מיד לעורך דין מומחה שיטפל בכל הליך שייבחר.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.