עסק שקונה זהב במזומן

סחר במתכות יקרות

משחר ההיסטוריה סחרו בני האדם בסחורות יקרות, ובראשן מתכות. כסף, נחושת ובעיקר זהב היו תמיד סחורות מבוקשות בכל מקום שבו היה מסחר. זהב הינה מתכת יציבה בעלת גוון אופייני, ובשל היותה קלה לעיצוב, הפכה עוד בימי קדם למתכת המועדפת לייצור ועיצוב תכשיטים. זהב גם היווה סמל סטטוס וסימן לעושר, ובכל התרבויות נהוג היה להטביע ממנו מטבעות.

זהב בימינו

בימינו הפך הזהב למתכת שהיוותה את הבסיס למדיניות מוניטרית שנקראה ״תקן הזהב״ – מדיניות שהייתה בשימוש במאה שעברה. כיום קיימות בעולם בורסות למסחר ‏בזהב ובמתכות יקרות נוספות, וישנם בתי עסק רבים שסוחרים בזהב. באזורים רבים בערים המרכזיות ניתן למצוא שלטים בנוסח ״קונה זהב במזומן״, ואלו הם בתי עסק שקונים זהב ובהמשך מוכרים אותו או צורפים ממנו תכשיטים. יש להזהר מסוחר אשר קונה זהב במזומן במחיר נמוך משוויו הריאלי, ומוטב לגשת למספר סוחרים ולקבל כמה הצעות עבור הזהב שלכם. לא כל מי שמפרסם שהוא קונה זהב במזומן אכן נותן לכם את המחיר הטוב ביותר. מחירי הזהב משתנים מדי יום, ורצוי לעקוב אחר תנודות המחיר של הזהב בעולם, כך שכל מי שברצונו למכור את הזהב שברשותו לעסק שקונה זהב במזומן, יוכל לדעת אם המחיר שהוצע לו הוא מחיר ריאלי והאם העסקה משתלמת.

היכנסו וצפו! כללים בסיסים לקונה זהב במזומן:

זהב טהור

לזהב יש מידות שונות של טהירות. יחידת הטוהר של זהב מכונה ״קראט״, וזהב טהור הוא 24 קראט. לעיתים יש צורך לערבב את הזהב עם מתכת אחרת, ברוב המקרים פלטינה, כדי ליצור תכשיט יציב יותר. כך עשוי הזהב לאבד מטוהרו ולהיות ברמה של 18, 14 ואפילו 12 קראט, שהוא למעשה חצי זהב וחצי מתכת אחרת.

This entry was posted in מכירה וקניית זהב. Bookmark the permalink.