מי צריך לבצע הקמת חברה?

לעתים כאשר אנשים שומעים על הקמת חברה בע"מ, הם חושבים מן הסתם על קבוצה גדולה יחסית של אנשים, אשר מאחוריהם יש גם בעלי מניות וכמו כן חברי דירקטוריון. אין כל צל של ספק שזה אחד המאפיינים האפשריים של חברה בע"מ, אבל האמת היא כי גם אדם פרטי יכול ללכת על מהלך של  הקמת חברה אשר הוא המנהל שלה, הבעלים שלה וגם האדם היחיד בעצם שעובד בה. אז אם כן, בעצם מה מבדיל בין חברה לבין עוסק מורשה?

ההבדל הוא בראש ובראשונה משפטי

כאשר אדם ניגש לבצע תהליך של הקמת חברה, הוא בעצם פותח ישות משפטית חדשה לחלוטין, אשר נפרדת מן התחום האישי שלו על כל המשתמע מכך. עוסק מורשה לצורך העניין, הוא אדם אשר נכסי העסק שלו הם גם נכסיו האישיים. על כן תביעות נגד העסק שלו – הן תביעות נגדו. לעומת זאת, חברה בע"מ היא גוף בעל עצמאות משפטית לחלוטין. גם אם מאחוריה עומד אדם אחד, הרי שנכסיו האישיים מופרדים מן הנכסים של החברה שלו, ועל כן גם תביעות מוגשות נגד החברה ולא נגדו באופן אישי.

למי זה כדאי בשורה התחתונה?

ככלל, חשוב להבין כי התהליך של הקמת חברה ידרוש מכם לשלם היטלים וגם מסים בשווי של כמה אלפי שקלים בודדים, ומידי שנה יש צורך לחדש את הרישיון ולשלם עוד כמה מאות שקלים. על כן, התהליך מומלץ קודם כל לאנשים אשר יש להם מחזור רווחים ברמה של עוסק מורשה לפחות. על פי רוב על חברות בע"מ חלים גם מסים גבוהים יותר. לכן, מומלץ להקים חברה במידה ובה יש יתרון רב לעצמאות המשפטית שלכם, ולהפרדת הנכסים של העסק מהנכסים האישיים שלכם.

איך מבצעים זאת?

כדי לבצע הקמת חברה, יש להגיש בקשה לפתיחת חברה בע"מ דרך משרד המשפטים (משום שכאמור – זהו גוף משפטי חדש לחלוטין). את הבקשה כדאי לבצע בסיוע של עורך דין אזרחי בעל ניסיון בתחום, כדי שתוכלו להביא את כל המסמכים והאישורים הדרושים.

This entry was posted in משפטים. Bookmark the permalink.