מחיקת רישום פלילי

מחיקת רישום פלילי כתוצאה מהתיישנות

רישום פלילי הוא מן הסתם כתם אשר כל אדם רוצה להתנער ממנו במידה ובעבר הוא עבר רישום כזה. לצורך כך, יש צורך לבצע מחיקה של אותו רישום פלילי. האמת היא שיש שתי שיטות אפשריות לביצוע של מחיקת רישום פלילי נקראות מחיקת רישום פלילי בשל תקופת ההתיישנות ומחיקת רישום פלילי בשל תקופת המחיקה. בשני המקרים מחיקת רישום פלילי נעשית באופן אוטומטי ללא מעורבותו של הנאשם וללא הצורך לגייס עורך דין לביצוע המחיקה. שיטות אלו יתאימו עבור מי שהמתנה של מספר לא מועט של שנים, לא מהווה עבורו כל בעיה כזו או אחר. במקרים בהם מדובר על הצורך לבצע מחיקת רישום פלילי באופן דחוף יותר, תידרש מעורבותו של עורך דין מקצועי בתחום הפלילי.

לגבי תקופת ההתיישנות

מחיקת רישום פלילי בשל תקופת ההתיישנות אינה יעילה עבור מי שחשוב לו כי הרישום לא ישפיע על מהלך חייו, מכיוון שתקופה זאת אינה קצרה. ברוב המקרים מדובר על מינימום 7 שנים מרגע ביצוע ההרשאה. גם במידה ועברו 7 שנים וחלה תקופת ההתיישנות, מחיקת רישום פלילי לא תתאפשר, אלא רק אי חשיפת פרטי הרישום. במילים אחרות, מדובר לא על מחיקת רישום פלילי מוחלטת, אלא על ביטול חשיפתה בפני המעוניינים לקבל מידע על חפותו של האדם.

ומה עם תקופת המחיקה

לאחר 10 שנים מיום קבלת ההרשאה תחול על ההרשאה תקופת מחיקה. במקרה זה מחיקת רישום פלילי לא תהיה פיזית כלל ועיקר, אומנם חשיפת פרטי הרישום לא תתאפשר. במקרים של רישומים שונים נקבע אורך שונה של תקופת המחיקה ובמקרים מסוימים מחיקה כלל וכלל לא תהיה אפשרית.

מחיקת רישום פלילי במקרה של תיק סגור

ראשית, חשוב להבין כי רק אדם אשר הרישום הפלילי נוגע לו, יכול להגיש בקשה לביצוע מחיקת רישום פלילי של תיק סגור כל שהוא. במקרה זה מדובר למעשה על ביטול ולא על מחיקה והוראה לביטול או מחיקת הרישום הפלילי במקרה זה, תינתן אך ורק על ידי ראש אגף החקירות והמודיעין של המשטרה.

This entry was posted in משפטים. Bookmark the permalink.