מומחה אבטחת מידע

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
HE

התפקידים השונים של מומחה אבטחת מידע בארגון

יותר ויותר עסקים וארגונים, מבינים את החשיבות של מומחה אבטחת מידע לטובת התפקוד השוטף שלהם. אם בעבר תחום הגנת הסייבר היה נחשב לתחום משני, הרי שהיום אפילו עסקים קטנים, זקוקים למומחה המתאים – אפילו אם הוא יהיה חיצוני. אולם, מה בעצם עושה מומחה אבטחת מידע? הנה כמה מהעבודות החשובות ביותר שלו.

הגנה מלאה על כל הרשתות לאורך זמן

העבודה של מומחה אבטחת מידע באה למעשה בשני כובעים שונים – בכובע הטכני ובכובע הניהולי. מבחינה טכנית, מומחה אבטחת מידע צריך כמובן להטמיע בתוך הארגון או העסק, את כל האמצעים הנדרשים לטובת אבטחת המידע. זה כולל שימוש בפרוטוקולים טכניים שונים, בניה נכונה של חוות השרתים, שימוש באמצעים מיוחדים להרחקת תוכנות זדוניות, הטמעת כלים עם סיסמאות מורכבות, והתקנה של מצפינים מיוחדים לתווך של הרשת.

מבחינה מנהלית, מומחה אבטחת מידע הוא זה שצריך לרכז סביבו את כל תחום אבטחת המידע בארגון, ובעצם להטמיע אותו בקרב העובדים. עליו לדאוג לכך שכל העובדים יכירו בחשיבות של אבטחת מידע, ועליו גם להטמיע את נהלי אבטחת המידע. על המומחה בעצם לוודא כי הגורם האנושי לא ייכשל ברגע האמת – וכי כל העובדים יעקבו אחרי ההוראות.

כמו כן, מומחה אבטחת מידע צריך לעקוב אחרי הניסיונות השונים לתקוף את האבטחה של העסק. עליו להפיק דו"חות בתחום, למפות כל הזמן את נקודות התורפה, ולערוך תחקירים אם בוצעה עבירת אבטחת מידע או אם בוצעה חדירה – ולהסיק את המסקנות.

עבודה שמתקיימת מסביב לשעון

קל מאד לראות כי העבודה של המומחה, איננה עבודה נקודתית כלל וכלל! מדובר על אחד התפקידים החשובים ביותר בעסקים ובארגונים רבים, ולכן יש להעסיק מומחה שכזה, בהתאם לצרכים שעולים.

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin:0in;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
mso-bidi-font-size:10.0pt;
font-family:"Arial",sans-serif;
color:black;}

This entry was posted in בטחון ואבטחה. Bookmark the permalink.