מה זה ממיר קטליטי?

האם אתם יודעים מה זה ממיר קטליטי?

מה זה ממיר קטליטי? הממיר הקטליטי הוא רכיב חובה ברכב והוא מצוי בתוך מערכת הפליטה שלו, קרי, בתוך האגזוז. תפקידו של הממיר הקטליטי הוא לצמצם את זיהום האוויר הנגרם על ידי מנוע הרכב – והוא מקטין פי 10 לערך הן את זיהום האוויר בתוך הרכב, עבור הנוסעים בו, והן את זיהום האוויר מחוצה לו – עבור הולכי הרגל, המתגוררים בסביבה ונוסעים בכלי רכב אחרים.

הידיעה מה זה ממיר קטליטי עשויה לחסוך לכם זמן, כאב ראש וכסף

הממיר הקטליטי נוטה להיסתם ובכך לגרום לתקלות כגון קושי של הרכב לעלות בעליות, קושי בהתנעת הרכב ונטייה שלו להיכבות באמצע הנסיעה, תופעה מסוכנת לכל הדעות, העלולה לגרום לתאונות קטלניות. כאשר מתרחשות התקלות הללו, ניתן 'לחשוד' בגורמים שונים לכך, חלקם מצריכים החלפת חלקי חילוף יקרים, ולא תמיד קיימת מודעות מספקת לאפשרות של סתימת הממיר הקטליטי. אם תדעו מה זה ממיר קטליטי תוכלו לבקש מבעל המקצוע לבדוק קודם כל אפשרות זו. פתיחת סתימה של הממיר הקטליטי מצריכה אמנם פתיחת ברגים של המנוע אך מדובר בפעולה פשוטה ביחס לפעולות תיקון אחרות וגם אינה כרוכה בהחלפת חלקי חילוף העלולים להיות יקרים. כמו כן, מדובר בפתרון מהיר שיחסוך מכם בדיקת אפשרות לקיומן של תקלות אחרות.

הסיבות לסתימת הממיר הקטליטי

לסתימת הממיר הקטליטי עלולות להיות סיבות שונות ומגוונות: ראשית, הסתימה עלולה להיגרם עקב שאריות דלק לא שרוף היוצרות את הסתימה. שאריות אלה מצטברות בממיר, בין היתר, כאשר הדלק בו משתמשים הוא באיכות ירודה, המנוע לא מכוון או כאשר פעולת המנוע אינה תקינה. שנית, הממיר יכול להיגרם עקב תצרוכת שמן לא תקינה או שריפתו על ידי המנוע.  שלישית, ייתכן כי קיימת בעיה עם נוזל הקירור – כגון תצרוכת לא תקינה, הגורמת להצטברות פיח. כמו כן, ייתכן כי הממיר נשבר – עקב מכה שקיבל או עקב הצתת דלק בתוכו, או כי יש בלאי של המנוע. בשני מקרים אחרונים אלה לא יהיה  מנוס מהחלפת החלקים.

This entry was posted in עסקים. Bookmark the permalink.