מה זה ייעוץ משכנתא?

היום כל מי שעומד לפני רכישה של דירה או שינוי דירה (כלומר מכירה ורכישה של דירה חדשה) מבין כי ככל הנראה יזדקק לכסף מגורם חיצוני. מעטי מעט מצליחים היום לרכוש דירה לבד או בעזרת ההורים והמשפחה ולכן שוק המשכנתאות הוא אחד השווקים העוצמתיים ביותר מבחינה כלכלית. כדי לקחת משכנתא נכון רצוי מאד לבצע ייעוץ משכנתא לפני שיוצאים לדרך. הייעוץ של המשכנתא הוא ייעוץ פרטי אשר בא לעזור לנוטלי המשכנתא לשלם כמה שפחות מידי חודש או לצמצם את התקופה שבה ישלמו את התשלומים השונים. ייעוץ משכנתא רואה רק את האינטרס של הלקוח הנוטל את המשכנתא ולכן התהליך יכול להיות שונה טיפה מזה שבבנק או בגוף המלווה.

הבנת הצרכים של נוטל המשכנתא

בשלב הראשון של ייעוץ משכנתא היועץ ינסה להבין מהו הצורך של נוטלי המשכנתא. כלומר, הוא יבדוק כמה כסף מרוויח נוטל המשכנתא, האם צפויה העלאה בשכר או הוצאות שצפויות לגדול, האם הוא רוצה משכנתא לטווח ארוך או קצר ועוד. הבנת הצרכים חייבת להתבצע לפני התאמת המשכנתא.

הצעת תכנית למשכנתא

בתהליך של ייעוץ משכנתא היועץ מכין כמה הצעות שונות ומסביר לנוטל המשכנתא את ההבדל בין המסלולים השונים כאשר המטרה היא להתאים את אופי התשלומים ועלותם לנוטל המשכנתא וליכולת ההחזר החודשי שלו עכשיו ובעתיד שנוכל לצפות אותו.

יציאה למכרזים

רק לאחר ההבנה מה צריך נוטל המשכנתא וההחלטה על הדרך הטובה ביותר לשלם אותה אפשר לצאת למכרזים. ייעוץ משכנתא כולל את כל השלבים והוא מתחיל מהגדרת הצורך ומסתיים בקבלת הכסף לרכישת הדירה כאשר התפקיד של היועץ הוא ללוות את כל התהליך ולעזור לנוטל המשכנתא להגשים את החלום בדרך שהכי טובה לו.

This entry was posted in נדל"ן. Bookmark the permalink.