מגשר גירושין – מה תפקידו

מגשר גירושין הוא איש מקצוע שתפקידו ליישב סכסוכים בין בני זוג. אפשר לערב את המגשר עוד לפני פתיחת תהליך הגירושין, או להשתמש בשירותיו על מנת לנהל את הסכסוך באופן רגוע ומחוץ לכתלי בית המשפט. המגשר עובר הסמכה ארוכה והוא מכיר היטב את הצרכים של קהל היעד. כל מגשר מציע יחס אישי מהרגע הראשון וניטרליות ללא עוררין. כמו כן, המגשר מסייע לצדדים להשיג הסכם בעניין הגירושין. הוא מודע לאינטרס המשותף בין בני הזוג ועושה הכל כדי לסיים את הסכסוך על הצד הטוב ביותר.

יש מספר סיטואציות שבהן מומלץ לפנות אל מגשר גירושין. ראשית, המגשר חיוני בכל מקרה שבו קיימת מחלוקת. המחלוקת בדרך כלל נובעת מעמדות מנוגדות בין צדדים שונים, אך היא מעכבת את תהליך הגירושין ואף פוגעת בשלמות התא המשפחתי. שנית, המגשר חיוני במקרים שבהם הצדדים רוצים למצוא פתרון חיובי ולהסכים לשוחח על הבעיות שלהם. רק במצבים אלו המגשר רלוונטי והידע שעומד לרשותו יכול להפוך לשיטת פעולה מעשית.

איך מגיעים להסכם יציב?

עוד תפקיד של מגשר גירושין הוא לסייע לצדדים להגיע להסכם יציב וארוך טווח. בהסכם כזה התוצאות יישמרו גם לאור שינויים בעמדות של הצדדים, או בעקבות תהליכים בלתי צפויים בחיים האישיים. על מנת להגיע להסכם יציב יש להכיר במקצועיות של המגשר ולוודא שהצדדים משתתפים בתהליך מרצונם החופשי.
לסיכום, תפקידו של מגשר גירושין מורכב מכפי שנהוג לחשוב. הוא מעורב בסכסוכים שונים ויש לו נוכחות משמעותית בחיי הזוג. לא ניתן לחייב את הצדדים להשתמש בשירותי המגשר ואסור להגיע למצב שבו הפתרון נכפה עליהם. פתרון כזה לא יהיה יעיל לאורך זמן ואף עלול לגרור נזקים בלתי הפיכים למערכת היחסים.

מגשר גירושין

This entry was posted in גירושין. Bookmark the permalink.