מבנה בחינת GMAT

GMAT הוא מבחן הקבלה לתואר שני במנהל עסקים. הוא נהוג במוסדות אקדמיים מובילים בכל רחבי העולם ותפקידו לסנן בין מועמדים. המבחן יכול לעזור לנבא הצלחה בלימודים ובקריירה מקצועית. זהו מבחן אדפטיבי בו רמת השאלות נקבעת לפי אופי וכמות התשובות הנכונות. מעבר לכך, המבחן כולל מבנה קבוע שבו רק השאלות משתנות בין מועד למועד.
למידע נוסף על GMAT לחץ כאן.

החלק הראשון של המבחן הוא כתיבת חיבורים. הנבחן נדרש להתמודד עם שני חיבורים בשפה האנגלית. הנושאים לחיבורים נתונים במבחן עצמו והשאיפה היא לבדוק את אוצר המילים, את הניסוח ואת ההגהה של הנבחן. החיבור הראשון עוסק בנושא עקרוני לגביו נדרש הנבחן להציג דעה מנומקת היטב. לעומת זאת, החיבור השני מציג דעה או עמדה לגבי נושא מסוים ותפקיד הנבחן הוא למצוא את נקודות החולשה של הטיעונים הלוגיים. הזמן להשלמת כתיבת החיבורים עומד על 60 דקות במצטבר.

החלק הכמותי והחלק המילולי

שני החלקים הבאים של מבחני GMAT משמעותיים לצורך קביעת הציון. החלק השני הוא כמותי ובו הנבחן פותר 37 שאלות אמריקאיות. הנושא הוא חשיבה כמותית והשאלות מתחלקות לפתירת בעיות ולהבנת נתונים. הזמן להשלמת החלק הכמותי של מבחן GMAT הוא 75 דקות, אך הנבחן יכול לצאת להפסקה של 10 דקות בין החלקים.

החלק השלישי של GMAT הוא מילולי. בניגוד לחלק הראשון של כתיבת חיבורים, בחלק הזה הנבחן משיב על 41 שאלות אמריקאיות. השאלות מתחלקות לנושאים כגון הבנת הנקרא, תיקון משפטים והסקה לוגית. הזמן להשלמת החלק המילולי זהה לזמן הניתן להשלמת החלק הכמותי וגם בו ניתן לצאת להפסקות.

לבסוף, הציון במבחני GMAT מושפע כאמור מכמות התשובות הנכונות בכל חלק. אדפטיביות אינה מאפשרת לנבחן לחזור אחורה ולתקן תשובות שלדעתו שגויות

This entry was posted in לימודים. Bookmark the permalink.