טיפול בליקויי למידה

טיפול בליקויי למידה מוכר גם במערכת החינוך – ואיך לא

ישנו משתנה אחד אשר משפיע באופן ישיר ומוחלט על האיכות וההצלחה בחיים של פרט כזה או אחר, ולפרט זה קוראים, איך לא – השכלה. יתרה מכך, במהלך העידן הפוסט – מודרני של המאה ה – 21 (וזאת בניגוד מוחלט לתרבויות ועיתות אחרות אשר אנו מכירים), השכלה ותו לא הינה ללא ספק 'שם המשחק'. יחד עם זאת, משתנה זה כלל לא מעניין את רוב ליקויי הלמידה אשר 'תוקפים' יותר ויותר פרטים ברחבי העולם כולו. לכן, כל טיפול בליקויי למידה וניגזרותיו השונות מוכר גם במערכת החינוך.

מערכת החינוך מתאימה את עצמה למסקנות של כל טיפול בליקויי למידה

במשך 12 שנה, אדם חי, לומד ומתחנך במסגרת של מערכת החינוך. לכן, מערכת זו צריכה לספק את כל צרכיו האישיים (ובעיקר) הלימודיים, בטח אם הוא סובל מליקויי למידה. לכן, מערכת החינוך מתאימה את עצמה, הן ברמה המערכתית והן ברמה הטכנולוגית, למסקנות ולצרכים של כל טיפול בליקויי למידה. למען המחשה, אם טיפול בליקויי למידה גורס, כי, פרט כזה או אחר זקוק לשיעורי הוראה מתקנה, מערכת החינוך מתחייבת 'להעמיד' לצרכיו מורים ייעודיים לטכניקת הוראה זו.

טיפול בליקויי למידה בשילוב עם מערכת החינוך – טיפול אשר מבצע 'קסמים'

היות וכל טיפול בליקויי למידה נגזר מאבחון יסודי, מקיף ומקצועי אשר מספק חוות דעת וממצאים חותכים ביותר – לרוב, טיפול בליקויי למידה איכותי וייעודי לפציינט מסייע לו לגבור על הליקויים ולהתפתח ולהתקדם ברמה האישית וההשכלתית. להוסיף לכך את העובדה, כי, מערכת החינוך מספקת הטבות והקלות לאלו אשר 'עוברים' טיפול בליקויי למידה וסובלים מליקויים שונים, והרי ומדובר בטיפול אשר פשוט מבצע 'קסמים'.

טיפול בליקויי למידה – מוטב מוקדם מאשר מאוחר

ככל שליקויי הלמידה הינם 'צעירים' ביותר מבחינת גיל וותק, כך יהיה קל יותר לטפל בהם ו'לעקור' אותם מן השורש. יתרה מכך, ליקויי למידה לא מטופלים יכולים לשבש באופן מוחלט מנגנונים קוגניטיביים חיוניים ונדרשים ביותר לחיים. לכן, המסקנה המתבקשת הינה כדלקמן: טיפול בליקויי למידה – מוטב מוקדם מאשר מאוחר.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.