טיול מאורגן לצפון הודו

שלא כבעבר, כשצמד המילים "טיול להודו" גרם לנו לחשוב על צעירים אחרי צבא הנוסעים אל המדינה הרחוקה הזו בעקבות החופש, העצמאות והחוויות התרבותיות השונות, היום זהו טיול המעורר עניין גם בקרב אנשים מבוגרים והורים עם ילדים. מפני שהטיול להודו מציע למטיילים חוויה של פעם בחיים ואילו הטיול המאורגן מעניק למטיילים את האפשרות לראות כמה שיותר מקומות ואטרקציות בכמה שפחות זמן. אחד הטיולים הזוכים למרבית הביקושים זהו טיול מאורגן לצפון הודו.

טיול מאורגן לצפון הודו – טיול נוח ומרתק גם לילדים

טיול מאורגן לצפון הודו זוכה לביקושים גבוהים בעיקר בשל מזג האוויר הנוח שיש באזור, השונה ממזג האוויר החם והיבש השרוי בדרום המדינה. זו הסיבה כי צפון הודו נחשבת לאחד האזורים היותר מתויירים במדינה ומציעה לתיירים שלל פעילויות ואטרקציות.

האזור מאופיין ביערות ירוקים נרחבים, בהרים עם פסגות מושלגות (גם בחודשי הקיץ), עם אינספור נחלים, נהרות ומפלים מרהיבים ביופיים, בכפרים של תושבים מקומיים בהם מספר רב של מקדשים בודהיסטיים ובשמורות טבע נרחבות ונדירות.

טיול מאורגן לצפון הודו – המקומות בהם חייבים לבקר

למרות שמדובר רק בחלקה הצפוני של הודו אין לשכוח כי מדובר בשטח נרחב למדי הכולל בתוכו מספר מדינות שכל אחת שונה וייחודית במינה. העיר הראשונה אליה נוסעים המטיילים בצפון היא רישיקש המאפשרת להם הצצה נדירה לעוצמה של האומנות ההודית בעלת שילוב קסום של דת וטבע. העיר שוכנת על גדות הגנגס משני צידיו ונחשבת לקדושה לדת ההינדו ומרכז תיירות ועלייה לרגל מהחשובים במדינה.

לאחר מכן מרבית המטיילים נוסעים לעיר מנאלי השוכנת בקצה הצפוני של עמק קולו, ומוקפת בהרי ההימאליה הפסטוראליים. משם, הם יוצאים לטרקים של כמה ימים אל עבר הכפרים המרוחקים כמו פולגה, קלגה ועוד.

טיול מאורגן לצפון הודו – הקסם של לדאק

אחד היעדים שהמטיילים בצפון הודו משתדלים שלא לפספס הוא לדאק – חבל ארץ במזרח מדינת ג'אמו-קשמיר השייך לרפובליקה ההודית . הפירוש של לדאק בסנסקריט – "משכן השלג", בעיקר בזכות 15 הפסגות הגבוהות בעולם. זהו למעשה ערבוב של מדבר ושלג, דיונות חול ודשאים מוריקים הנחשב לאחד המקומות הקסומים שיש בתבל. לדאק שוכנת על הגבול בין הרי ההימלאיה בגובה של 3,000 מטרים ועד ל-6,500 מטרים בפסגות. יש כאלה המכנים את האזור "טיבט הקטנה" זאת משום שבשטחה נמצאים מקדשים רבים, התושבים שומרים על אורך החיים טיבטי והנופים מזכירים מאד את הנופים בטיבט.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.