חלקי חילוף למשאיות

משאיות הן כלי רכב גדולים ביותר אשר מיועדים להעברת מטענים מסוגים שונים והם מהווים את כלי השינוע העיקריים ביבשה מטבע הדברים. משאיות הן ללא כל צל של ספק כלי רכב מורכבים מבחינה מכנית ואלקטרונית, ומכיוון שנעשה בהם שימוש אינטנסיבי יום – יומי הבלאי שלהם גדול מכלי רכב פרטיים. חלקי חילוף למשאיות הם מהותיים ביותר ללא כל עוררין להמשך תיפקודה של המשאית, ויש להקפיד על תחזוקה שוטפת ועל רכישה נכונה של חלקי חילוף בעת הצורך.

ממה מורכבת משאית

משאית מורכבת מכמה חלקים עיקריים שלכל אחד מהם תפקיד חשוב לתפקודה הכולל של המשאית. שלושת חלקי המשאית העיקריים הם:

מרכב המשאית – חלק זה כולל את מבנה תא הנהג, תא המנוע, השלדה ומיכלי הדלק.

הקבינה – זה הוא תא הנהג.

התקן המשא – חלק זה הוא פלטפורמת העמסה, או הארגז, או נגרר להעמסת מכולות ומטענים אחרים.

צמיגי משאיות והגלגלים

חלקי חילוף למשאיות אשר נחשבים לשכיחים ביותר הם צמיגי המשאית והגלגלים. בדומה לכל כלי רכב אחר גם במשאיות נשחקים הצמיגים מעת לעת, אבל במקרה זה השחיקה היא גדולה יותר בגלל המשקל הרב של המשאית מטבע הדברים, ובגלל השימוש האינטנסיבי במשאית במהלך רוב שעות היום או הלילה. צמיגי המשאית הם צמיגים מיוחדים אשר מיועדים לעבוד בעומס רב וחלוקת המשקל במשאית נעשית למספר רב של גלגלים, החל משישה ועד ל 18 גלגלים במשאית אחת. הדבר תלוי כמובן במשקל שעל המשאית להעביר ממקום למקום לצורך העניין.

היכן לרכוש חלקי חילוף למשאיות?

בעלי משאיות הם בעלי עסק אשר נוסע בדרכים, וכאשר מתגלית תקלה כל שהיא במשאית, הרי שמן הסתם יש לתקן זאת מייד. רוב בעלי המשאיות עובדים עם מוסך מורשה למשאיות באופן קבוע ואת חלקי חילוף למשאיות הם רוכשים באמצעות המוסך. יש לציין, כי כמו ברכבים אחרים גם חלקי חילוף למשאיות ניתן לרכוש חדשים ומקוריים, לעומת חלקי חילוף תחליפיים או מחודשים מסוגים שונים, ויש להתייעץ עם בעל המוסך לגבי סוג החלפים הרצויים בכל מקרה ומקרה.

This entry was posted in רכב ותחבורה. Bookmark the permalink.