זכיין

להיות זכיין – יתרונות וחסרונות

כל מי שחושב להיות זכיין חושב לפתוח עסק ורוצה שהעסק יצליח. הזכיין פותח את העסק כמודל זכייני מתוך רצון ללמוד מעסק שכבר מצליח ולפעול כמותו. העסק החדש של הזכיין יהיה תחת השם של החברה המזכה, יישא את הסמלים שלה ויפעל באופן דומה לה מבחינה ניהולית. כמו כל מודל, גם למודל הזכיינות יש יתרונות וחסרונות.

יתרונות

זכיין אשר פותח עסק תחת מותג קיים נהנה מיתרון של פתיחת עסק במהירות. ברכישת זכיינות נוצר מצב בו זכיין רוכש את הנוסחה להצלחה העסקית מהמזכה. הזכיין רוכש את כלל היתרונות של העסק לרבות הסמלים שלו (מותג), דרך הניהול והמוצרים השונים. הזכיין לא צריך להחליט על תמהיל המוצרים ומה הוא ימכור, הוא אינו צריך לעצב את הלוגו או את האתר ותמיד הוא יכול לפנות לחברה המזכה על מנת לקבל ממנה תמיכה ועזרה. ניתן לסכם את יתרונות המודל הזכייני בכך שהזכיין לא לבדו ושהוא נהנה ממותג מוכר וידוע שמביא לו לקוחות כבר מיום הפתיחה הראשון.

חסרונות

זכיין מקבל את האישור להפעיל את העסק תחת המותג כשהוא שומר על הכללים שלו. כלומר, בעל העסק לא יכול לקבוע נהלים שונים מאלו של המותג כמו למשל לשנות את התפריט במקרה של מסעדה. כל עסק אותו מבקש הזכיין להכניס לעסק צריך לקבל אישור של החברה המזכה.

יתרונות מול חסרונות

לאחר שקראת את היתרונות והחסרונות של מודל הזכיינות, תוכל לדעת האם אתה מתאים להיות זכיין. חשוב לזכור כי לא כל זכיין דומה לאחר וכי כל תחום הוא שונה מעט, כך שאם ברצונך לפתוח עסק כדאי מאד שתברר לפני הפתיחה או קבלה של החלטות עסקיות כאלה ואחרות אודות מודל זה.

This entry was posted in המגזר העסקי. Bookmark the permalink.