גלאי CO יכול להציל אותך

גלאי CO הוא גלאי אשר מסוגל לקלוט גז מסוג פחמן חד חמצני (CO). הגז נפלט ממקורות שונים כולל ממערכת הגז של הבית (בה מוסיפים לגז ריח כדי שנדע כשישנה דליפה), תנורים ואפילו מהרכבים. לא כולם מודעים לנזקים אשר עלולים להיגרם בשל הגז אלא רק לאחר שהנזק נגרם. פחמן חד חמצני עלול לגרום לאסון לבני האדם, לבעלי חיים ולסביבה והדרך הטובה ביותר למנוע אסון היא להתקין גלאי CO.

היכן ניתן להתקין גלאים?

את גלאי ה – CO ניתן להתקין בכל חלל, גדול או קטן (כאשר כמובן יש להתאים בין מיקום הגלאי וכמות הגלאים לבין המרחב). אנו יכולים להתקין גלאי CO בבתים פרטיים (בסלון או בחדרים אם יש בהם תנורים דולקים), להתקין את הגלאי במשרדים, מקומות ציבוריים ובחניונים. הסיבה להתקין גלאים בחניונים סגורים היא הגז שנפלט מהמכוניות המגיעות למקום. המכוניות פולטות פחמן חד חמצני וכיוון שכל שאנו רואים הוא הפיח שיוצא מהן אנחנו יכולים למצוא עצמנו חשופים לסכנה בלי להיות מודעים אליה. בחניונים ציבוריים חשוב מאד להתקין גלאים ומומלץ להתקין אותם גם בחניות סגורות של הבית כדי למנוע אסון.

התקנת הגלאי

ההתקנה של גלאי CO היא פשוטה ולא דורשת שינויים משמעותיים בסביבה. כמובן אפשר להזמין בעל מקצוע מומחה אשר יתקין את הגלאי וכך להבטיח את שהוא יעבוד כראוי. בכל מקרה של בחירת הגלאי והתקנה שלו מומלץ להתייעץ עם המומחים בתחום ולזכור כי מדובר בבטיחות האישית שלכם.

התאמת גלאי CO למקום

כדי לשמור על הבטיחות שלנו ושל הסובבים אותנו מומלץ מאד להתקין בכל מרחב גלאי שיגן עלינו מפני נזקי הפחמן החד חמצני. מעבר לכך שחשוב להתקין את הגלאי יש להתקין בכל מקום את הגלאי המתאים לו בהתחשב בגודל המקום והפעילות שבו.

צפו כיצד מתקינים גלאי CO

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.