גישור משפחתי במקרה של בעיות בירושה

כאשר קרוב משפחה מבוגר נפטר, אחת הסוגיות שלעתים עולות באופן טבעי היא סוגיית הירושה שלו. במידה והנפטר לא הותיר אחריו צוואה, או שמעמד הצוואה הקיימת איננו ברור מספיק, אפשר שיתפתח סכסוך סביב הירושה – וכלל שיש יותר נכסים, כך גם יהיו יותר בעיות. במקרים הללו יש שתי אפשרויות. או שבני המשפחה יתקוטטו בבית המשפט ויפוררו את המרקם המשפחתי – או שבמקום זה הם יפנו למרכז שמציע גישור משפחתי. הפתרון של גישור משפחתי הוא ללא ספק עדיף הרבה יותר, ויש בו לא מעט יתרונות חשובים.

כל אחד יקבל את מה שמגיע לו

מדוע שבני המשפחה ילכו למרכז של גישור משפחתי? קודם כל מתוך ההבנה שעל אף שיש הרבה כסף שמונח על הכף – הרי שגם היחסים בין בני המשפחה הם חשובים מאד. נכון שישנה מתיחות, אבל עוד קיימת ההבנה שבסופו של יום מדובר על משפחה, ועדיף להגיע לעמק השווה. לא פעם, בעזרת התהליך של גישור משפחתי גם אפשר לטפל בכל מיני בעיות אישית שעלו בין בני המשפחה (שלעתים הם הסיבה בכלל לכך שיש בעיות בירושה, שהיא אך ורק כיסוי לבעיות עמוקות הרבה יותר).

כשכל בני המשפחה מסכימים ללכת אל גישור משפחתי, זה אומר שכבר בהתחלה, כל אחד מכיר בכך שכנראה גם לצדדים נוספים במשפחה מגיע חלק מסוים בירושה – אלא שהוויכוח הוא פשוט על הכמות. לכן הולכים אל המגשר ששומע את הכל, בודק מה היה מרקם היחסים, בוחן גם את החוק ואת המצב, ומציע את הצעתו אחרי שעות של גישור ופגישה עם כל בני המשפחה.

ומה יקרה לאחר מכן?

אם בתהליך של גישור משפחתי הצלחתם להגיע לעמק השווה – תוכלו להוציא צו למימוש הירושה, בחלוקה אשר הוסכמה על כולם, וכך להחזיר גם את היחסים המשפחתיים על כנם.

גישור משפחתי

 

This entry was posted in גירושין. Bookmark the permalink.