סוגי שירות למעליות
יש שלושה סוגים עיקריים של שירותים הניתנים על ידי חברות בתחום המעליות. הסוג הראשון כולל אחזקה ותיקונים. זהו שירות תקופתי המתואם מול נציגי הבניין וועד הבית. מטרת שירותי אחזקה היא להבטיח את תקינות המעלית לאורך זמן.
במסגרת שירותי אחזקה ניתן לספק מענה לכל בעיה או תקלה. השירות כולל גם הקצאת אנשי מקצוע מסביב לשעון לטובת חילוץ, העמדת מרכז שירות לקוחות עם מוקד טלפוני והעסקת צוות טכנאי ומנהל תורן במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. ניתן לרכוש חבילת שירות למעליות ואחזקה הכוללת אספקת חלקי חילוף על פי צורך וללא חיוב נוסף. מטרת השירות היא למנוע מבעוד מועד תקלות נפוצות ולעמוד בבדיקות התקופתיות כפי שמחייב משרד העבודה.
התקנה והרכבה לעומת שיפוץ ושדרוג
שני שירותים נוספים הנכללים תחת הקטגוריה של שירות למעליות הם התקנה והרכבה לעומת שיפוץ ושדרוג. שירותי התקנה והרכבה מתאימים לועדי בית או לבניינים מסחריים בהם יש צורך בהתקנה חדשה של מעלית. זהו שירות הניתן על ידי אנשי מקצוע ברמה גבוהה ובו משתמשים על מנת לשדרג את המבנה. שירות למעליות עם התקנה והרכבה מחייב עמידה בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות. כדאי לבחור היטב את החברה המבצעת התקנה ולקבל עליה המלצות מלקוחות קודמים.
לבסוף, שירות למעליות כולל שיפוץ ושדרוג. זהו שירות הנחשב פריבילגיה אך ניתן להשתמש בו כדי להעלות את ערך הנכס. בנוסף, רבים מזמינים שירות למעליות לטובת שיפוץ ושדרוג במקרה של התיישנות, בלאי או שחיקה. שיפוץ טכני של מעליות כולל החלפת לוח פיקוד, החלפת מכונות הרמה, שיפוץ מנועים ועוד. במקביל, שיפוץ דקורטיבי נקבע על פי מצב המעלית ולרוב הוא כולל צביעה, החלפת משקופים ציפוי בפורמייקה וחידוש רצפות.