ריהוט מוסדי
חלק מהותי מעיצוב של כל ארגון, חברה או מוסד הוא בחירת הריהוט. ריהוט מוסדי מתייחס לארגונים גדולים המבקשים לרכוש ריהוט מוסדי שישמור על קו עיצובי אחד. הכוונה היא לבתי ספר, אוניברסיטאות, מכללות, קופות חולים, משרדים ממשלתיים, מסעדות, פאבים, בנקים, חברות ביטוח ועוד אינסוף דוגמאות. יש שלושה עקרונות חשובים, עליהם יש להקפיד כשבוחרים ריהוט מוסדי: הראשון הוא מידת השימושיות. ריהוט שאמור לשמש סטודנטים, לקוחות או עובדים צריך לביות נוח, יעיל ושימושי. העיקרון השני קשור לבטיחות, במיוחד כשמדובר בבתי ספר, בקופות חולים ובגני ילדים. העיקרון השלישי הוא עיקרון עיצובי, לפיו מומלץ לשמור על קו אחיד, מסוגנן ודקורטיבי לשלל הרהיטים בחלל.
ריהוט מוסדי: השקיעו בעובדים
אם זה עתה החלטתם לשפץ את המוסד בו אתם עובדים, או שמא אתם מקימים מקום חדש לחלוטין – שימו דגש על הריהוט המוסדי. לפעמים, כשבוחרים ריהוט בהיקף כל כך גדול כגון ריהוט מוסדי, שוכחים מאלמנט הנוחות ומקפידים רק על הסגנון, הצבעים והמחיר. זכרו שככל שהמוסד גדול, כך הוא מעסיק ומארח מספר גדול של עובדים ולקוחות. אפשרו לעובדים שלכם לשבת על כיסאות נוחים, לעבוד על שולחנות עבודה מרווחים ולאחסן את חומרי העבודה שלהם בלוקרים ובמגרות. כדי לארגן את המרחב בצורה יעילה – בחרו מקומות אחסון שבנויים לגובה, כך שהמרחב ינוצל בדרך הטובה ביותר.
ריהוט מוסדי: כל האפשרויות
חשוב להבין מה בדיוק אומר המושג ריהוט מוסדי, ואילו אפשרויות עומדות בפנינו כשאנחנו מגיעים לרכוש אותו. באופן כללי, כמעט כל פריט ריהוט שנתקלתם בו יכול להיחשב גם חלק מריהוט מוסדי. הפריטים עצמם נבחרים בדרך כלל על ידי מעצבי פנים או אדריכלים, וקשורים בעיקר למידת האפקטיביות שעליהם לשמש. כך למשל נבחרים כיסאות ישיבה, ספסלי המתנה, דלפקי שירות, שולחנות כתיבה, פודיום, רהיטים לחדרי ישיבות ועוד. כשמדובר במסעדות ובפאבים, הריהוט קשור בדרך כלל בכיסאות גבוהים, שולחנות פינתיים ואבזור.
ריהוט מוסדי: סגנונות
כמו בכל תחום, גם בכל הקשור לריהוט מוסדי יש מקובל יותר ומקובל פחות. בריהוט סטנדרטי שאנו רואים במשרדי ממשלה ובארגונים ציבוריים גדולים נהוג להשתמש בריהוט פשוט, סמלי, בצבעי חום ומחומרי ברזל ומתכת. באוניברסיטאות, מכללות ומוסדות לימוד נהוג להשתמש יותר בריהוט עץ שנראה מסוגנן ונחשב בטוח יותר לשימוש. בכל הקשור לבנקים, קופות חולים וכדומה, הצבעים והעיצוב קשורים בחברה עצמה. יש שמעדיפים להשקיע במקומות ההמתנה של הלקוחות, ויש כאלה המעדיפים יעילות על חשבון סגנון.