ריהוט משרדי
בחירת רהיטים למשרד היא הרבה יותר מעיצוב פנים, אדריכלות או חוש אסתטי. ריהוט משרדי משקף את האופי של החברה, את אופי העובדים, ואת האווירה הכללית בעסק. כשבוחרים ריהוט משרדי חשוב להבין שכל אביזר מעביר מסר, והתמונה הכללית צריכה להיות זהה לזו שהמשרד רוצה להעביר. הסגנון העיצובי הוא כרטיס הביקור של המשרד. האווירה חשובה לעובדים, למנהל, למבקרים במשרד ולתדמית העסק כלפי חוץ. ריהוט משרדי הוא דבר יקר וחשוב להיצמד לתכנית המקורית, אחרת ההוצאה הולכת וגדלה.
איך מתחילים בתהליך בחירת ריהוט המשרד?
בשלב הראשון נצטרך לשאול את עצמו מספר שאלות: ראשית, מהו התקציב העומד לרשותנו. ריהוט משרדי זהו ציוד יקר לרוב, וחשוב להגביל את ההוצאה מראש. מומלץ לקחת בחשבון חריגות אפשריות הנובעות בדרך כלל משינויים בצרכים. בשלב השני, יש להגדיר את המרחב והשטח הנתון לצורך הריהוט. המרחב כולל שיקולי גודל, צורה, גובה ועומק שינחו לאחר מכן את בחירת הרהיטים עצמם. בשלב השלישי, יש להגדיר שטחים בתוך המרחב: שטח למחשבים, לחומרים מקצועיים, למדפסות וציוד עזר, ארוניות אישיות ומגירות אחסון. במקרים רבים נשכרים אדריכלים ומעצבי פנים לצורך עיצוב החלל, אם כי רבים מעדיפים לעשות זאת בעצמם.
מה רוצים לשדר?
הריהוט המשרדי מציג כלפי חוץ את השירותים שהעסק נותן. הכללים אינם ברורים, אם כי ישנם דפוסי עיצוב מסוימים של ריהוט משרדי שנהוגים בעסקים השונים. חלק מהשיקולים כיצד לרהט את המשרד קשורים בשאלה האם לקוחות המשרד מגיעים לעיתים תכופות, או שמא המשרד נותן שירותיו בבתי הלקוחות. חשוב לבחור ריהוט שמתאים לאג'נדה, יש ריהוט צנוע המתאים לעסק פשוט, ריהוט צבעוני, מוזהב, כסוף או נוצץ למשרדי הפקות למשל וריהוט מוקפד המתאים למשרדי מומחים. קליניקה לטיפולים פסיכולוגיים לדוגמא תעוצב לרוב בפשטות, בצבעים כהים וסולידיים. דלפקי השירות באולמות תצוגה של רכבים יהיו לרוב נוצצים, בצבעים בוהקים שמושכים את העין. משרדי יחסי ציבור מעוצבים בטרנדים עכשוויים ומביעים כלפי חוץ את האטרקטיביות שלהם ומנסים להרשים בעזרת הריהוט וליצור רושם ראשוני מסוים.
לא לשכוח: ריהוט שימושי
במידה והחלטנו לרהט את המשרד ללא עזרתם של אנשי מקצוע, קיים הסיכוי שנעדיף את היופי מאשר את הפרודוקטיביות. בכל שלבי בחירת הריהוט המשרדי ואימוץ סגנון העיצוב, חשוב להישאר קרובים לתכניות ולמטרות הראשוניות. כל חפץ או פריט במשרד מונחים במקומם על מנת למלא תפקיד מסוים, וחשוב יותר שיהיו שימושיים מאשר יפים. כך למשל יש לשים לב לגופי התאורה, לשולחנות הישיבה ולמקומות האחסון.