קופת חולים כללית, או בשמה המדויק – שירותי בריאות כללית – היא ארגון הבריאות הגדול והוותיק בישראל. שירותי בריאות כללית מעניקים שירות לארבע מיליון ומאתיים אלף תושבים במדינת ישראל, שהם יותר מחצי מאוכלוסיית המדינה. כללית מחזיקים מעל לאלף שלוש-מאות מרפאות, ארבעה עשר בתי חולים, ארבע מאות בתי מרקחת, ומתקנים רפואיים אחרים – מעבדות, מכונים וכדומה. אגב, מקורותיה של קופת חולים כללית מגיעים עד למעלה ממאה שנים אחורה, כארגון רפואי שנועד לספק שירות להסתדרות הפועלים החקלאיים ביהודה, ביוזמתו של ברל כצנלסון בעצמו, בעידן טרום מלחמת העולם הראשונה והמנדט הבריטי. כיום קופת החולים לא קשורה להסתדרות העובדים, לאחר שהייתה כרוכה בה במשך שנים. שירותי בריאות כללית מציעים ללקוחותיהם מגוון עצום של שירותים, בכל התחומים הרפואיים שניתן לחשוב עליהם – מפלסטיקה ועד רפואת שיניים – כך שכלקוח, קשה לפעמים למצוא את המוקד הנכון לפנייה וקבלת שירות מהיר ויעיל.
מספר הטלפון של קופת חולים כללית
כארגון המספק שירות רפואי, שירותי בריאות כללית מפעילים מוקד שזמין עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע – אך לעתים מדובר במענה אוטומטי ולא אנושי. מענה אנושי ניתן לקבל במוקד כללית בין השעות שבע בבוקר לאחת בלילה בימי חול, ובימי שישי וערבי חג בין שבע בבוקר לאחת בצהריים. מספר הטלפון של קופת חולים כללית שבו הכי נוח לקבל שירות יעיל הוא 1900-72-1655, כאשר לאחר בחירת שפה תגיעו במהירות לשירות אותו תבקשו – בין אם מדובר בקביעת תור, קבלת מידע או כל שירות אחר.
לא תמיד חייבים בטלפון
חשוב לציין שכשמדובר במענה טלפוני אנושי, לרוב אין דרך להתחמק מהמתנה שיכולה להיות מעיקה – וגם מיותרת. שווה לבדוק האם אנחנו יכולים לקבל מידע שנחוץ לנו או לקבוע תור דרך אתר האינטרנט. אם בכל זאת אנחנו מחליטים להתקשר – כדאי בהחלט להתקשר כמה שיותר מוקדם ביום, במיוחד בכל הנוגע למרפאות מומחים – בכדי להשאיר סיכוי לקבוע תור קרוב ככל האפשר.