מחזור משכנתא – תהליך שחוסך הרבה

מחזור משכנתא הווה אומר כיסוי הלוואת המשכנתא הנוכחית וקבלת משכנתא חדשה בתנאים מועדפים, ריבית ותמהיל חדשים, כאשר המטרה הינה לחסוך כסף. כיום הריביות בתקופת שפל. כבר עשרות שנים שלא היו ריביות כאלו נמוכות במדינת ישראל. ככל שמחירי הדיור עולים, בנק ישראל מכתיב לבנקים מדיניות משכנתא נוחה יותר למחפשי הדיור, מתוך ניסיון לאזן את המצב וכן לעודד רוכשים פוטנציאליים להפוך לרוכשים בפועל. לנוכח מצב שוק הדיור בימינו אנו, הריביות אשר מוצעות כיום למי שמעוניין לרכוש דירה נמוכות מאוד. נמוכות בהרבה ממה שהיה קיים לפני כמה שנים, שכן מחיר הדירות היה הרבה יותר נמוך. מחזור משכנתא מאפשר למי שקנה דירה ולקח משכנתא לפני כמה שנים ליהנות מהתנאים המועדפים להלוואת דיור של ימינו. במידה והריביות בהן נלקחה המשכנתא המדוברת שלכם כן היו טובות, ישנם דברים נוספים שבגללם עשוי כדאי ורווחי למחזר את המשכנתא, כמו למשל –

הסיבות שבעטיין כדאי לבצע מחזור משכנתא –

תמיד כדאי להחליף את תמהיל המשכנתא לתמהיל שאינו צמוד, או שצמוד פחות למדד, שכן במדינת ישראל הכלכלה נוטה להפתיע ואחת לכמה שנים עשויים לחול שינויים במדד. שינוי כזה יקפיץ לכם את התשלומים החודשיים של המשכנתא , בעוד שבתמהילים של היום ניתן לסדר הצמדה נמוכה למדד וליהנות מן השקט הנפשי  שהפעולה מאפשרת. בנוסף, אם המשכנתא מכבידה עליכם מחזור משכנתא יכול לאפשר לכם לפרוס את המשכנתא למספר רב יותר של שנים ואם קל לכם עם המשכנתא, אפשר אפילו  לקצר את התקופה של המשכנתא.

כ – שבעים ושמונה אחוזים מן המשכנתאות בארץ כיום ניתן למחזר בצורה שלא רק תקל על התנאים, אלא הלכה למעשה תחסוך לכם כסף, בין אם מדובר בהשארת התשלום במצבו הנוכחי וקיצור משך תקופת המשכנתא ובין אם מדובר בקיצור משך תקופת התשלום החודשי ופריסה למשך זמן דומה או זהה.

This entry was posted in אשראי. Bookmark the permalink.