מוצרי קידום מכירות, מה זה בכלל?
כל בעל עסק מעוניין בפרסום חיובי ואפקטיבי ביותר, אשר בסופו של דבר יספק כמה שיותר לקוחות לעסק, וכפועל יוצא מכך יגדיל בצורה ניכרת את הרווחים של העסק ממכירות של מוצר או שירות כזה או אחר. בעידן של היום, נראה כי בפני בעלי העסקים קיימים מספר ערוצים לפרסום בהתאם לתקציב שלהם:
- עיתונות: מודעות בעיתון יכולות להיות מקור טוב להכנסה.
- טלויזיה ורדיו: פרסומות בטלויזיה וברדיו על העסק והשירותים אותם הוא מציע.
- פלאיירים: עלונים המחולקים בתיבות הדואר עם פרטי התקשרות של העסק ומבצעים שונים.
- מוצרי קידום מכירות: מוצרים פרקטיים כמו עטים, כובעים, חולצות ועוד, עליהם מודפס לוגו החברה ופרטי התקשרות.
- פרסום באינטרנט.
מוצרי קידום מכירות, למה זה כדאי?
מוצרי קידום מכירות הם לרוב ענף פרסום אשר מצריך השקעה כלכלית גדולה יותר מאשר עלון או מודעה בעיתון, אם כן, מדוע בכל זאת בוחרים אנשי עסקים רבים לעשות שימוש בערוץ פרסומי זה? מוצרי קידום מכירות הינם בראש ובראשונה מוצרים אפקטיביים ושימושיים, ורק אחר כך משמשים כמקום לפרסום. לקוח המקבל פלאייר, או קורא מודעה בעיתון, סביר שיזרוק את המודעה לאחר זמן מה, אולם לקוח המקבל מתנה שימושית כמו עט, סביר להניח שיעשה בה שימוש, וגם שיתקשר לבית העסק המוזכר בעת הצורך.
אילו סוגים של מוצרים קיימים בשוק?
מוצרי קידום מכירות יכולים להיות בצורות ואפשרויות שונות:
- חברות מסויימות בוחרות לעשות שימוש במוצרי ביגוד ולהדפיס לוגו ופרטי התקשרות על חולצה, קפוצ'ון, כובע ועוד.
- חברות אחרות בוחרות דווקא בציוד המשרדי לצורך פרסום כמו: עטים, לוחות שנה מעוטרים, מגנטים ועוד.
מוצרי קידום מכירות אפקטיביים
על מנת לשמור על האפקטיביות של מוצרי קידום מכירות חשוב מאוד לפני בחירת המוצר המייצג לחשוב על סוג האוכלוסיה שמהווים הלקוחות ועל תחומי העניין שלהם. באם אתם חברת ספורט המעוניינת לפרסם עצמה, חלוקה של חולצות באירועי ספורט תהיה אפקטיבית, אולם בעבור חברה של עורלכי דין למשל, חולצות וכובעים לא רלונטיים, אך עטים ולוחות שנה דווקא כן.