מוזיאון סלבדור דאלי

מוזיאון סלבדור דאלי  הוא אחד המוזיאונים המפורסמים ביותר בספרד. סלבדור דאלי הוא מהאמנים היותר פופולאריים אשר חיו בספרד במאה העשרים. סלבדור דאלי היה אומן בנפשו ובנשמתו והיצירות שלו משקפות לנו אומנות סוריאליסטית מיוחדת במינה. את רוב היצירות שלו צייר סלבדור דאלי מדם לבו, מושפע לחלוטין מרגשותיו ומעוצמותיו של לבו.

מוזיאון סלבדור דאלי – יצירות מפורסמות

אחת היצירות היותר מפורסמות של סלבדור הדאלי אשר מוצגת לראווה במקום של כבוד בתוך מוזיאון סלבדור דאלי היא היצירה הקרויה: "השעון הנוזל". ביצירה זו, מנסה סלבדור דאלי לשמר את הרגע ולהמחיש לנו עד כמה הזמן זהו דבר חמקמק שאי אפשר לתפוס אותו. ביצירה זו, מנסה סלבדור דאלי לעצור את הרגע שבו אשתו האהובה גאלה, עזבה את בעלה הראשון לטובתו.

מוזיאון דאלי ברצלונה מציג יצירות נוספות של האמן סלבדור דאלי כגון: פרפרים, השיכור, אישה ערומה במדבר, הפרדת זמן, אישה ורד ועוד.. המיוחד ביצירות אלו שכל יצירה מורכבת מסגנון ספציפי המיוחד רק לה. אין קו המקשר בין כל היצירות ואין דמיון בין יצירה אחת לרעותה. לעיתים אף השתמש האמן סלבדור דאלי במגוון רב של סגנונות ביצירה אחת.

לא קל להכיל את האומנות הנשגבת ואת החכמה הרבה השזורה בתוך הציור, את העומק והמורכבות של הציור. לכן מומלץ לשכור מדריך שילווה אתכם במהלך סיור במוזיאון ויוכל להסביר ולנתח אתכם כל תמונה במוזיאון ולהראות לכם גם צדדים שלא ידעתם על האומן הנשגב.

מוזיאון סלבדור דאלי – סמל ודוגמא לרוח היצירה

מוזיאון סלבדור דאלי עוצב ותוכנן על ידי האמן סלבדור דאלי בכבודו ובעצמו. המוזיאון נבנה בעיר ילדותו של האמן, בעיר פיגארס, כיוון שהאמן רצה להשאיר את חותמו בעיר זו כך שבני העיר לא ישכחו את שמו לעולם.

בתקופת מלחמת האזרחים בספרד, נשרף מוזיאון סלבדור דאלי, אך בשנת 1966 המוזיאון שוחזר ונבנה מחדש כבראשונה.

מבנה המוזיאון הוא מבנה מיוחד שקשה לפספס. כל אחד המגיע לאזור לא יכול שלא להתפעל מכיפת הענק העשויה זכוכית העוטה על המוזיאון.  המוזיאון מושך אליו תיירים רבים בעקבות הסגנון והמראה המיוחדים שלו.

This entry was posted in אטרקציות, כללי. Bookmark the permalink.