כמה עולה להתגרש

לתהליך הגירושין יש עלויות רבות, דבר שלעיתים קרובות אנחנו לא יודעים. כשחושבים על הגירושין, לא חושבים על העלות הכספית של התהליך. גם לא חושבים על העלות של התהליך בזמן. לעיתים לוקח שנים כדי לגבש מתווה להסכם גירושין, בלי שבכלל הזכרנו את מסורבות הגט. וכמאמר הקלישאה: זמן זה כסף. לכן ניתן לסכם את כל התהליך כאובדן רב של כסף, בנוסף כמובן לקושי הרגשי, ולהפסדים של המעורבים הנוספים בדבר(משפחה, לרבות הילדים של בני הזוג). גם כשמנסים לפעול ביחד, שני בני הזוג, למען הוזלת התהליך, בן זוג ממוצע יפסיד עשרות אלפי שקלים עקב הגירושין והתהליך הקשה. עם זאת, התשובה לשאלה כמה עולה להתגרש יכולה להיות נעימה הרבה יותר אם בני הזוג הפרודים ינקטו בצעדים הנכונים למען הוזלת התהליך ככל האפשר.

איך אפשר להוזיל את תהליך הגירושין?

כאמור, תהליך הגירושין עולה לנו הרבה זמן והרבה כסף. הוא גם לעיתים קרובות גוזל מאתנו כוחות רבים, ופוגע לעיתים בחוזק הנפשי שלנו ושל הילדים שלנו. אבל, התשובה לשאלה כמה עולה להתגרש תלויה בהתנהלות בני הזוג. ראשית, בתהליך המשפטי, מומלץ לפנות ביחד לעורך דין אחד, רק לצורך גיבוש הבנות משותפות. כדאי גם לצמצם את הדיון המשפטי, ולפנות למגשר במקום. המגשר יעזור לנו לגבש את ההסכם הכי טוב לשנינו, ולאו דווקא את ההסכם הצודק, שיגזול משני בני הזוג יותר כסף. זה דורש חוסר שמרנות ובגרות רבה מצד שני בני הזוג.

ממה מורכבת העלות הכוללת?

העלות של גירושין(עשרות אלפים לבן זוג באופן ממוצע) מורכבת מכמה גורמים. לכן, כדי לענות על השאלה כמה עולה להתגרש צריך להבין את ההוצאות השונות בתהליך:
• ייעוץ זוגי
• גישור
• ייצוג משפטי
• התחייבויות ומזונות

צפו בדיון גירושין בבית המשפט

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.