אחד הדברים שמייחדים ללא ספק מרכזיות ענן, היא העובדה שהן עצמן אינן נמצאות בסמוך לבית העסק. cloud call center מאפשרות לכם בעצם לקבל את כל שירותי המרכזיה לעסק, מבלי שאתם עובדים עם החומרה עצמה. למה הדבר דומה? לשירותי ענן שאתם רגילים לקבל בתחום המחשוב. גם בשירותי ענן במחשוב, אינכם מפעילים את השרתים בעצמכם -אלא מקבלים מקום אחסון על השרתים, ומשם מקבלים את כל המידע. באופן דומה cloud call center, וחשוב להכיר כמובן את דרך התעבורה, שכן הדבר משפיע על העסק שלכם.
הפעולה על רשת האינטרנט
כאמור, cloud call center פועלת על בסיס דומה לזה של שירותי הענן. המשמעות היא שיש שרתי מרכזיה. ממש כפי שיש שרתי מחשוב שמספקים שרתי מחשוב מרחוק – כך גם שרתי המרכזיה. כעת, עולה השאלה כיצד עוברים הנתונים עד למשתמשי הקצה בעסק. יש אפשרות להפעיל cloud call center על בסיס של תשתית תקשורת קיימת, שעליה מתקיימת תעבורת האינטרנט שלכם בעסק. עם זאת, יש גם אפשרות לכך שהשירות של cloud call center יעבור על תשתית שנפרדת מזו של האינטרנט. איך קובעים על איזו תשתית השירות יעבור? לרוב הדבר תלוי הן במהות שירותי המרכזיה שתאם מחשפים ועד כמה הם מורכבים, וכמובן גם בתכנון הרשתות בתוך העסק שלכם, הרצון שלכם לאבטחת מידע במדרג מסוים, וכיו"ב. הנקודה היא שתמיד ההתאמה כאן היא באופן אישי.
ואפשר לשמור על הכל
חשוב מאד לזכור ולדעת, כי בעזרת cloud call center אתם יכולים עדיין לשמור על מספרי הטלפון הקיימים בעסק שלכם, לא נדרשים לשנות שלוחות, ויכולים להמשיך לעבוד כרגיל, עם הבדל אחד מרכזי – שכעת העבודה שלכם תהיה הרבה יותר נוחה ופשוטה, ותוכלו לקבל שפע של תוספות ואפשרויות בדרכי התקשורת בעסק.