זכיינים

זכיינים בעולם העסקים המודרני

האמת היא כיום אנו עדים לתופעה בעולם העסקים הישראלים אשר בה יותר ויותר אנשים אשר מעוניינים בעסק עצמאי מעדיפים לעשות זאת דרך אופציה של זכיינות ולא פתיחת עסק באופן עצמאי ישר מאפס. אין זה סוד, כי זכיינים פועלים במדינת ישראל בתחומים רבים. את תחילתה של המגמה נהוג לקשור עם ההצלחה של רשתות המזון המהיר בארצות הברית מן הסתם. לאחר מכן הצטרפו אל עולם העסקים גם אין ספור זכיינים מתחום האופנה, הקוסמטיקה, התיירות ועוד. כיום הזכיינים הם חלק בלתי נפרד מן הנוף של שוק ההון. ההצלחה של שיטת הזכיינות חוצה מגזרים, קהלים ומדינות ורבים מניבים ממנה רווחים גבוהים לאורך כל תקופת הפעילות העסקית.

המטרה של כל הזכיינים

אנשי עסקים הופכים להיות זכיינים כתוצאה ממספר מטרות. המטרה הראשונה של זכיינות היא לאפשר פתיחה מהירה של העסק והישענות על מוניטין, ניסיון וקהל לקוחות קיימים. הזכיינים יכולים לבלוט בכל תחרות מול המתחרים בזכות היכולת של הרשת המזכה. הזכיין אמנם מוגבל לתנאי הזיכיון ולהסכם הנחתם מול הרשת המזכה, אך הוא עדיין זה שמגייס את החלק הארי של הרווחים.

סיכונים בניהול זיכיון

זכיינים אשר אינם מנהלים את הסכם הזיכיון בצורה נכונה יכולים לאבד את העצמאות בשליטה על העסק. הזכיין מקבל גישה מלאה למערכת הבנויה של הרשת המזכה, אך עליו לגלות גמישות ומיומנות על מנת להמשיך את ההצלחה. זכיינים צריכים לנצל את ההיכרות של הלקוחות עם הרשת המזכה ולגייס זאת לזכותם. הזכיין כפוף במידה מסוימת לדרישות של המערכת, אך עליו לזכור כי מדובר על מערכת אינטרסים משותפת.

הדרך להצלחה

הפעלת זכיינות בצורה נכונה תלויה בתנאים רבים. הזכיין יכול להשתמש בידע של הרשת, אך עליו לעמוד בביקורות ובקריטריונים מסוימים. זכיינים אשר מתנהלים בצורה נכונה נהנים משנים ארוכות של הצלחה עסקית. אפשר לראות בכל רחבי העולם התפשטות של מגמת הזכיינות, אשר הגיע כיום אפילו לתחום החברתי. קידום של אוכלוסיות חדשות תוך מתן זכיינות הוא רעיון עסקי מוצלח הקיים באירופה ונותן את אותותיו גם במדינות אחרות.

This entry was posted in המגזר העסקי. Bookmark the permalink.