יתרונות של הסכם זיכיון
כאשר אתם שוקלים לפתוח עסק בכל תחום שהוא יש לכם אפשרות לפתוח לעתים עסק בדרך של זיכיון. בחירה במודל עסקי של זיכיון מלווה ביתרונות רבים כאלה ואחרים ולעיתים עדיפה על פני פתיחה של עסק ממצב של אפס. ראשית, לאחר קבלת זיכיון ניתן לפתוח במהירות כל עסק חדש. אפשר להרחיב את שירותיה של הרשת המזכה אל הפריפריה, להביא אותה אל המרכז או להגיע איתה למדינות חדשות אם תרצו בכך. חלק מן התשלום אותו מעביר הזכיין לרשת המזכה נקבע על פי המוניטין וקהל הלקוחות. שנית, זיכיון הוא במידה מסוימת רכישה של נוסחה עסקית מוצלחת ביותר שמצליחה שוב ושוב הן בארץ והן בעולם כולו. במקום לבנות את העסק מחדש ולהתחיל לגייס לקוחות, הזכיין מחזיק ביתרון מול המתחרים.
פתיחת עסק במהירות
רשת מזכה המעוניינת להציע לזכיין את התנאים האופטימאליים תאפשר לו לנקוט באסטרטגיות עסקיות מוכחות. בחירת המקום, הדרכה, גיוס עובדים, אימון הצוות והיכרות מלאה עם העקרונות המנחים את הרשת המזכה מבטיחים פעילות עסקית רווחית. לרשת חנויות יש כוח קנייה גדול ולכן הזכיינים מקבלים את המוצרים או השירותים במחירים נמוכים יותר. לאחר מכן יכול הזכיין לגלגל את המחיר הנמוך אל הלקוחות, וליהנות מיצירת אפיק רווחים חדש לגמרי ומכניס ביותר.
הרשת המזכה
יתרון נוסף של זיכיון נובע מתוך האינטרס של הרשת המזכה עצמה בתוך כל העסקה הזו. בעזרת זכיינים משתחררת הרשת המזכה מן הצורך לנהל בעצמה את כל הסניפים. הזכיינים מבצעים את ההתמודדות מול הלקוחות, פועלים למען שיפור השירות ומייצגים את הרשת על בסיס יומיומי. הרשת המזכה יכולה להגדיל את מספר זכייניה ואף להקים רשת הפצה מבלי להתחייב להשקעה גדולה.
יתרון עבור הלקוח
מלבד הרשת המזכה והזכיינים, גם הלקוחות נהנים מפעילות עסקית מן הסוג הזה. רוב הלקוחות מעדיפים לרכוש מוצרים מרשתות ולא מחנויות לא מוכרות. בעזרת זיכיון יודעים הלקוחות כי הם מקבלים מוצר באיכות מסוימת וקבועה מראש. היות והסכם זיכיון כפוף לתנאים מסויימים, הזכיין לא יכול להחליט על החלפת המוצר או המחיר.