הגיע הזמן לבצע מיחזור משכנתאות

מיחזור משכנתאות מבצעים אנשים שכבר יש להם משכנתא קיימת. במהלך תהליך מיחזור משכנתאות מבצעים בדיקה לתמהיל המשכנתא הקיים, במטרה להוריד את ההחזר החודשי ולצמצם בעלות הכוללת לאורך השנים. במחזור המשכנתא ישנה אפשרות להגיע לצמצום של עד כ- עשרים אחוזים מעלותה של המשכנתא ולחסכונם של עשרות אלפי ₪. מקרה נוסף בו רצוי לבצע מיחזור משכנתאות הוא כאשר תשלומי המשכנתא עולים מדי חודש בחודשו ואף פוגעים באיכות החיים של אלו אשר נטלו את המשכנתא. מיחזור משכנתאות מאוד יעיל כאשר הריביות של הבנק נמצאות במגמה של ירידה. בתקופות הללו כדאי לבדוק את המשכנתא שלכם ואף לבצע בה שינויים. בתקופה האחרונה אנו רואים מגמה של ירידה בריביות בבנקים השונים, דבר זה גורם לישראלים רבים לבצע מיחזור משכנתאות במשכנתא שלהם. אף על פי זאת, בניית תמהיל משכנתא הוא תהליך מורכב בו משתתפים אלמנטים רבים. בחינה לא נכונה של אלמנטים אלו ואחרים עלולה להביא לתופעה הפוכה ולייקר את הוצאות המשכנתא לאורך התקופה.

כדאיות מיחזור משכנתאות –

על מנת לבדוק את כדאיות מיחזור משכנתאות, צריך להשוות את עלויות הריבית וכן ההצמדה. באם תמשיכו לשלם את המשכנתא מבלי שתבצעו את תהליך המחזור, לעומת עלויות הריבית וההצמדה לאחר החישוב מחדש. אתם מבצעים זאת בעזרת סימולטור אשר לוקח בחשבון אלמנטים אלו ומאפשר לנבא את ההחזר החודשי לאורכה של תקופת ההלוואה.

למה לפנות ליועץ משכנתאות בכדי לבצע מיחזור משכנתאות?

יש הרבה אשר שואלים מדוע יש לפנות ליועץ משכנתאות חיצונית וזאת במקום להסתייע ביועצי הבנק למשכנתאות? התשובה היא למעשה פשוטה ביותר, ליועץ משכנתאות של הבנק, כנותן המשכנתא והוא זה שמרוויח מתשלום הריבית, אין כל אינטרס שתמחזרו את המשכנתא. לכן אם אתם מעוניינים לבצע שינוי במשכנתא שלכם, עליכם להתייעץ עם איש מקצוע שמטרתו לשמור על האינטרסים שלכם אל מול הבנק.

This entry was posted in הלוואות. Bookmark the permalink.